Pojdi na glavno vsebino

Šolsko leto 2020 / 2021

15 projektov

Biseri baroka

Teme: Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost
Nosilec: Osnovna šola Brežice

Na Osnovni šoli Brežice si že vrsto let prizadevamo učencem privzgojiti odnos do kulturne dediščine in preteklosti domačega kraja. Zgodbe, ki jih pripovedujejo pročelja mestne arhitekture, grad z baročnimi poslikavami in domišljijski otroški svet nas popeljejo v raziskovanje in pridobivanje novih izkušenj. Pri izvajanju različnih aktivnosti sodelujemo z zunanjimi sodelavci, posamezniki in ustanovami. V šolskem letu 2019/2020 smo v barok "oblekli" ribe in jih razstavili na šolskih hodnikih, v letošnjem šolskem letu pa načrtujemo delavnice v učilnici v naravi, pripravo virtualne razstave in obisk Posavskega muzeja.

Podrobnosti projekta

Dediščina v rokah mladih. Mladi posvojijo spomenik

Teme: Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola Belokranjskega odreda Semič

Projekt bo potekal v več fazah, najbolj zgoščeno v zadnjem tednu meseca septembra za vse učence šole in povabljene učence drugih šol. V različnih delavnicah bodo spoznavali dediščino domačega kraja. Za učence in dijake UNESCO šol bomo pripravili fotografsko potepanje po kočevarski vasi.

Podrobnosti projekta

IdenTItet@

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Selnica ob Dravi

Identiteta je celota posameznikovih značilnosti, po katerih se loči od drugih ljudi. Identiteta nas opredeljuje. Identiteta nas druži. Brez identitete ne obstajamo … Vabljeni k sodelovanju v različnih aktivnostih, preko katerih bomo mladim približali razumevanje in sprejemanje pojmov, kot so drugačnost, večkulturnost, varovanje podatkov, s čimer bomo krepili tudi vezi med UNESCO šolami, izmenjali izkušnje poučevanja in utrjevali kompetence kritičnega mišljenja ter vseživljenjskega učenja.

Podrobnosti projekta

Jezikajmo – zbliževanje kultur

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Osnovna šola prof. dr. Josipa Plemlja Bled

Projekt Jezikajmo ─ Zbliževanje kultur se bo letos odvijal že šesto leto. Vsako leto skušamo preko glasbe, plesa, recitacij in gledaliških odlomkov preplesti mnogo raznolikih kultur in jezikov ter jih združiti v eno umetniško zgodbo, s čimer želimo mlade naučiti spoštovanja medkulturnega bogastva.

Podrobnosti projekta

Kako čudovit je ta svet!

Teme: Kulturna dediščina, Globalno državljanstvo, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Cirila Kosmača Piran

Zavedanje, da je naš svet čudovit in enkraten, v nas prebuja hotenje po odgovornem odnosu in ravnanju. Z željo, da bi prispevali k ohranjanju našega planeta in kulturne dediščine, se razvijali v smeri pozitivnih vrednot, medsebojnega sodelovanja in spoštovanja, da bi se naučili pristopati k skupnim problemom z ravno pravšnjo mero odgovornosti in angažiranosti, napovedujemo letošnji projekt. Proizvodnja v povezavi s prekomerno potrošnjo je eden največjih sovražnikov našega naravnega okolja in zdravega socialnega življenja. Zato bomo pobrskali po omarah, skrinjah in podstrešjih, obiskali babice in dedke, se povezali z društvi in posamezniki, ki se ukvarjajo z okoljevarstvom, z ohranjanjem ročnih obrti in spretnosti ter se z vso resnostjo lotili ponovne uporabe že odrabljenih ali zavrženih predmetov in materialov. Ob tem se bomo skupaj učili ročnih spretnosti in morda že skoraj pozabljenih tehnik, priredili bomo delavnice, srečanja, razstave in še kaj. Predvsem pa bomo aktivno vplivali na izboljšanje obstoječega stanja. S svojim vzorom bomo poskusili v vsakem posamezniku in družbi nasploh, prebuditi odgovoren odnos do okolja in soljudi, odgovorno ravnanje do dobrin ter spoštljiv odnos do tradicije.

Podrobnosti projekta

Ko bi jaz vedela! Ljudska pesem nekoč in danes.

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Medkulturno učenje
Nosilec: Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor

Osnovno izhodišče je ohranjanje kulturne dediščine. V ta namen želimo mlade seznanjati z njo in skozi ta znanja, vedenja in spoznanja privzgajati odnos do zapuščine naših prednikov. Razvijati želimo vrednostni in spoštljiv odnos do kulturne zapuščine in zavedanje potrebe po razvijanju oblik ohranjanja le-te.

Podrobnosti projekta

Meja – naša preteklost in naša skupna evropska prihodnost

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Nova Gorica

Slovenci, Italijani in Furlani ponovno odkrivamo prostor, ki je bil v 20. stoletju nasilno razdeljen in je ločeval romanski in slovanski svet. Kot člen v mreži, ki je odprta navzven, se skušamo tudi sami odpirati drugim in samim sebi. Projekt, ki ga vodimo, povezovalno spodbuja ustvarjalnost dijakov, učiteljev in mentorjev.

Podrobnosti projekta

Menjaj branje in sanje

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja
Nosilec: Gimnazija Ledina

Menjaj branje in sanje je projekt spodbujanja branja, v katerem vzgojno-izobraževalni zavodi organizirajo izmenjavo knjig s posvetili, z zaključnim druženjem na Gimnaziji Ledini pa spoznajo z literaturo povezane ustvarjalce in sodelujejo v literarnih delavnicah, povezanih z izbranim literarnim delom.

Podrobnosti projekta

Model stol – nekdo misli nate

Teme: Globalno državljanstvo, Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje
Nosilec: Osnovna šola Maksa Pleteršnika Pišece

Pogovorna delavnica na določeno temo, barvanje starih stolov z modro barvo, pisanje pomembnih besed ali sporočil z rumeno barvo. Stol dobi svoj pomen v skupini ali se ga podari drugi ustanovi.

Podrobnosti projekta

Moje pravice

Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna raznolikost, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Frana Kranjca

Medkulturni dialog je eden izmed ključnih pogojev za bivanje na skupnem planetu. Zato so človekove pravice tema, ki nas bo tudi letos povezovala v nacionalnem Unesco ASP projektu  MOJE PRAVICE. Kajti pomembno je, da mladi poznajo človekove pravice in z njimi tudi povezane odgovornosti, da jih razumejo in predvsem udejanjajo v vsakdanjem življenju

Podrobnosti projekta

Tujejezični recital Jezik – kultura in tradicija

Teme: Globalno državljanstvo, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Škofja Loka

Projekt Tujejezični recital Jezik -  kultura in tradicija je tradicionalni Unescov projekt Gimnazije Škofja Loka. Poudarja pomen rabe tujih jezikov skupaj z rabo materinščine. Jezik je orodje za sporazumevanje, obenem  pa se z jezikom učimo kulture naroda, spoznamo njegovo zgodovino in kulturno dediščino. S temi spoznanji širimo obzorja znanja in duha, našo toleranco do drugačnih, predvsem pa bogatimo svojo lastno izobrazbo. V šolskem letu 2020/21 Gimnazija Škofja Loka praznuje 70letnico. Rdeča nit vseh prireditev ob obeležitvi obletnice je Čas in moto praznovanja »In vendar se vrti…). Tematiko in naslov recitala bomo tako letos povezali s praznovanjem.

Podrobnosti projekta

Učenec poučuje: TEMA ni določena

Teme: Kulturna raznolikost, Kulturna dediščina, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: IV. osnovna šola Celje

Ob svetovnem dnevu učiteljev, 5. oktober, smo dan želeli obeležiti malo drugače. Učencem ponudimo možnost, da se sami preizkusijo v vlogi vzgojitelja/učitelja/profesorja, da sami oblikujejo učni proces. Projekt se izvaja določen dan, na daljavo, na prijavljenih šolah. Po izvedbi projekta se vodji projekta pošlje evalvacijsko poročilo.

Podrobnosti projekta

Unesco ima talent

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja
Nosilec: Osnovna šola Cvetka Golarja

Imate na šoli veliko talentov? Učenci radi plešejo? Mogoče pojejo ali pa igrajo na inštrument? Radi imitirajo? Če ste vsaj na enega od teh vprašanj v mislih odgovorili z da, ste ravno prava šola, da se pridružite našemu nacionalnemu projektu »Unesco ima talent«.

Podrobnosti projekta

Z odra na oder

Teme: Kultura miru in nenasilja, Kulturna dediščina, Kulturna raznolikost, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj, Trajnostni življenjski slog
Nosilec: Osnovna šola Leona Štuklja Maribor

Projekt Z Odra na oder je namenjen druženju, spoznavanju in prikazu dela osnovnošolskih gledaliških skupin ob uresničevanju UNESCO ciljev. Nastopajoči lahko brez treme in strahu pred ocenjevanjem prikažejo lastno ustvarjalnost svojim vrstnikom in vsem ostalim obiskovalcem.

Podrobnosti projekta

Živa knjižnica

Teme: Kulturna raznolikost, Kultura miru in nenasilja, Globalno državljanstvo, Medkulturno učenje, Trajnostni razvoj
Nosilec: Gimnazija Novo mesto

Živa knjižnica je projekt, ki nagovarja temeljne cilje in vrednote Unesca. Je sredstvo, s katerim preko inovativne metode aktivnega dialoga ozaveščamo in izobražujemo o človeških vrednotah, človekovih pravicah in spodbujamo razpravo o predsodkih in stereotipih v družbi. Metoda Žive knjižnice sooči bralca/bralko z lastnimi predsodki in stereotipnimi predstavami ter nudi konkretno možnost se v živo srečati z lastnim stereotipom.

Podrobnosti projekta

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...